Adott egy tágas, szép lakás amely nem csak jó környezetben helyezkedik el, de lakójának kényelmes menedéket nyújthat a mindennapok nyüzsgése elől? Netán ez az ingatlan a te tulajdonodban van és szeretnéd eladni? Nem elégednél meg azonban az első szembejövő vevővel, hanem szeretnéd lakásod minél nagyobb áron jó kezekbe továbbadni? Akkor az alábbi cikket pontosan neked szánjuk!

 

Nem is olyan sok évvel ezelőtt az ingatlanértékesítés marketingfeladatai kimerültek az ismerősök és azok ismerőseinek felkeresésében, továbbá pár apróhirdetés, esetleg egy újsághirdetés feladásában a megfelelő helyi lapokban. Az internet, a közösségi média és az ingatlanközvetítők magyarországi elterjedésének köszönhetően azonban mára kibővült ezen praktikák tárháza.

A nagyszámű fizetőképes érdeklődő a jó hirdetési stratégia eredménye. Lássuk milyen eszközök lehetnek a kezedben 2017-ben.

 

Ki ad el a környéken?

Az egyik első ajánlott lépés az értékesítéshez összehasonlítani a környékeden lévő eladó ingatlanok méreteit, jellemzőit és árait, hogy legyen viszonyítási alapod. Gyakori hiba a túlárazás, ennek egyik oka lehet a tulajdonos kötődése az ingatlanhoz ahol korábban évekig, évtizedekig élt, így jóval nagyobb értéket tulajdonít az ingatlannak, mint amiért azt valójában értékesíteni lehetne.

A másik hiba pedig éppen az alulárazás, ha azt gondolod ez az egyetlen pont, amivel előbb eladhatod az ingatlanod a konkurenciánál, akkor nem csak rossz stratégiát választasz, hanem súlyos összegeket is elbukhatsz.

 

Ingatlanügynök

Itthon a nyugati országokhoz képest még mindig kisebb az eladó ingatlanokra jutó ingatlanügynökök száma, miközben az európai átlaghoz képest kimagaslóan sok az egy főre jutó ingatlanvétel és vásárlás Magyarországon (jellemző a magyarokra, hogy szeretnek saját ingatlanjukban lakni).

Habár nem feltétel a jó eladáshoz egy ingatlanügynök, de a munka ezen részét mindig jobb tapasztalt szakemberre bízni. Na de mik azok a szempontok melyek fontosak a legjobb ingatlanügynök kiválasztásánál?

  • ismerje a környéket és meg tudja mondani milyen jellemzőket emelj ki a vevőknek és melyeket igyekezz javítani
  • segít-e online is értékesíteni az ingatlanod?
  • és mindenekelőtt: eladásszám és tapasztalat. Hiába fociztatok egy csapatban, inkább válasz egy tapasztalt értékesítőt, aki tudja, mi működik és mi nem a piacon.

Csak megbízható ingatlanügynökre és cégre bízzuk lakásunk, házunk eladását

 

Ismerettségi kör

Kizárólag az ügynökökre hagyatkozni azonban hiba lenne. A szájhagyomány marketingje még mindig óriási erőt képvisel. Használd személyes kapcsolataidat, adj fel hirdetést akár újságban vagy online nagyobb oldalakon is. Ez akár ingyen is megoldható számos portálon.

Használd az emailt. Továbbíts egy rövid levelet pár képpel munkatársaidnak, barátaidnak, régi ismerősöknek vagy akár a lakóközösségnek, szomszédoknak. Juttasd el minél több emberhez, általában a vevő nem a közeli ismerősi körből kerül ki, hanem a távoli ismerettségek közül.

 

Közösségi média

Az online hirdetés azonban nem merül ki a Jófogás és más nagy keresőoldalak többségében. Manapság az igazi lehetőség a közösségi médiában rejtőzik és ez különösen igaz Magyarországra.

Csak két ok az online hirdetés mellett:

  • a vevők 96%-a online kezdi az ingatlankeresést egy adott városban, kerületben.
  • Ha 6-nál több képet teszel fel online felületre, kétszer több potenciális vevő nézi meg az ajánlatod.

A legnagyobb cégek már észrevették a Facebookban és az Instagramban rejlő lehetőségeket, hazai téren azonban ennek alkalmazása még mindig jelentős piaci előnyt hozhat.

 

 

Heti 1-2 poszt is bőven elég pár fotóval akár személyes profilt használva, hogy megmutassuk ismerősi körünknek ingatlanunkat. Két fontos tipp:

  • legyünk tisztán érthetőek a leírásban, informatívak, használjuk felsorolást, amit könnyen értelmez a szem és kerüljük a kacifántos kifejezéseket (ezekhez időnként ragaszkodnak az ingatlanügynökök).
  • helyezzük a hangsúlyt az ingatlan előnyeire és emeljük ki ezeket, mint a tágas konyha, kiváló energiaminősítés vagy éppen a fürdőszobától elválasztott WC.

Cégünk is egy ideje már nagy hangsúlyt fektet a Facebook nyújtotta lehetőségekre és ennél még nagyobb potenciállal bír az Instagram. Ennek fő oka utóbbi képes jellege, illetve hogy jóval organikusabb, azaz egy népszerű kép jóval több emberhez eljuthat ingyen, mint Facebookon.

(Facebook oldalunkat itt, míg Instagramunkat megtalálod ide kattintva.)

 

Összefoglalva a megfelelő vevő megtalálása ma már komplexebb feladat, mint évtizedekkel korábban. Több csatornát használhatsz mind régebben, ma már az email, online hirdetés és a közösségi média is hozzájárulhat sikeredhez.

Csak rajtad áll kihozod-e a legtöbbet belőlük, amennyiben szakember tapasztalatára lenne szükséged mi szívesen segítünk.