Miért van szüksége egy jó befektetőnek üzleti tervre?

Ha fontolóra veszed, hogy részt vegyél az ingatlan befektetésben, akkor mindenekelőtt rendelkezned kell egy tervvel. Lehetőleg egy olyannal, ami nem túl bonyolult, vagy túlságosan formális, de érdemes azt tisztázni benne, hogy milyen szegmensben szeretnéd létrehozni a vállalkozásodat.

Számos esetben a legtöbb befektető bajba kerül, mert egyszerűen azt gondolják, hogy ismerik az üzletet, hiszen elég ehhez megnézni néhány interjút, vagy olvasni róla pár könyvet. Szilárd üzleti terv nélkül könnyű nagyot bukni. Mielőtt megnéznéd az első ingatlanodat, vagy megvizsgálnád az első üzletet, el kell kezdened egy koncepciót kidolgozni. Itt van öt szempont a jó üzleti terved elkészítéséhez.

 

1. Tudd, mit szeretnél elérni. Soha ne indítsd el a befektetésedet anélkül, hogy néhány ötletet feljegyeznél. Támogatás nélkül a tapasztalat önmagában még nem elég, hiszen el kell kezdened a terveid összeírását, megalkotását. Vázlatot kell készítened, tudnod kell a céljaidat, és azt is, hogy milyen időkereten belül szeretnéd ezeket megvalósítani.

Nem kell, hogy egy szakértő segítsen az úton, de az csak jó, ha van néhány megvalósításra váró ötleted, hogy mivel akarsz foglalkozni, hogyan, továbbá milyen módszerrel, eszközökkel. Biztos, hogy az elején nem fogsz még mindent alaposan és részletesen átlátni, de ne aggódj, ez természetes. Idővel szépen belejössz és elsajátítod majd a szakma fortélyait. A fő, hogy légy készen az új ismeretek befogadására, és mindig légy motivált!

 

2. Mi, miért, mikor, hol. Az üzleti tervnek ütemtervként kell szolgálnia, hogy mit szeretnél elérni, és ezt hogyan tervezed meg. Kezdd azzal, hogy milyen befektetést szeretnél létrehozni. Hosszú távú bérleti ingatlanokat keresel? Mely piacokon lesz a hangsúly? Meg kell határoznod az első vásárlás időtartamát is. Már holnap akarsz vásárolni, vagy várnál még ezzel néhány hónapot?

Mindegyik válasznál ki kell játszanod a legjobb és a legrosszabb eseteket. Az új befektetők azt gondolják, hogy mindent elérnek, amit csak terveznek. Ám, amikor a legkisebb problémával kerülnek szembe, meghátrálnak és nem tudják kezelni azt. Minél több negatív eshetőséget veszel figyelembe, annál jobb az üzletednek.

3. Időbeli elkötelezettség. Az ingatlanbefektetés egyik nagyszerű szempontja, hogy saját feltételeid szerint oszthatod be az idődet. Ha évente egy ingatlant szeretnél vásárolni, semmi nem akadályozza meg ezt. Az üzleti terv egy részének tartalmaznia kell, hogy mennyi időt tudsz vállalni az ingatlanügyleteidhez. Vannak olyan weboldalak és alkalmazások, amelyek megkönnyítik az egész folyamatot, kiszűrik a hibázási lehetőségeket.

Fontos, hogy mindig megkérdezd magadtól, hogy mennyi az az idő, amelyet egy-egy ingatlanra szánsz. Ez kihívás lehet, ha van egy teljes munkaidős állásod. Ha napközben túl elfoglalt vagy, akkor is meg kell oldanod, hogy este, vagy hétvégéken tudj foglalkozni az ingatlanüzleteddel. Mindig tartsd be a pontos ütemtervedet.

 

4. Erősségek – gyengeségek. Tudod- e, milyen részei vannak az üzletednek abban a pillanatban, amikor már elég jól kiismerted? Előre soha nem tudhatod, amíg el nem kezded létrehozni azt, hogy milyen területek működnek gördülékenyen, és melyek azok, amelyeken még dolgozni kell. Keresd meg és alkalmazd az erősségeidet, illetve találd meg a módját, hogy kompenzálni tudd a gyengeségeidet. (Függetlenül attól, hogy melyik területről érkezel.)

Ha pénzügyi, ingatlan, vagy jelzáloghitel szférából származol, képesnek kell lenned arra, hogy megértsd a számokat, és a szakzsargont is. Ha van egy technikai háttered, akkor ezt az erőt használhatod, hogy segítsd előidézni, majd reklámozni az üzletedet. Bármilyen új vállalkozás megszerzése önértékelést igényel. Ahogy írod a tervedet, vedd figyelembe az erősségeidet, valamint a gyengeségeidet.

Group of Multiethnic Busy People Working in an Office

5. Vezető generáció. Függetlenül attól, hogy a háttérben milyen erővel bír a fő vezető generáció, gyakran meghatározza ez a vállalkozásodnak az erősségét. Az üzleti tervednek nagy része kell, hogy tartalmazza azt, hogy hogyan tervezed meg a vezetői munkaköröket. Szerencsére ez könnyebb, mint valaha, hiszen feladatuk, hogy előmozdítsák az üzletet és elérjék az embereket.

Az internet, különösen a közösségi média segítségével, ma már naponta több száz embert lehet viszonylag könnyen elérni. Azonban csak az emberek elérése nem elegendő. Arra is gondolnod kell, hogyan generálhatsz jó és megbízható vezetőket. Szükséged lesz ehhez is egy stratégiára, amelyet mindig szem előtt tartasz. A helyes út megtalálásához számos próbálkozás szükséges, ilyenkor előfordulhat, hogy hiba lép fel, éppen ezért a bevezetés előtt készíts tervet.

 

 

Az üzleti terv akár olyan rövid is lehet, mint egy bekezdés, vagy olyan hosszúra is nyúlhat, amilyenre csak szeretnéd. A megfelelő tervezet a legjobb módja egy új törekvésnek.

Szeretnéd felújítani vagy eladni ingatlanodat?

Vagy éppen vásárolnál?

Szeretnéd kihasználni a kedvező ingatlanpiaci helyzetet és elérni akár 30%-os extra hasznot ingatlanbefektetés által?

Esetleg üzlethelyiséggel kapcsoladban keresnél minket?

Kattints az alábbi gombra és munkatársaink készségesenek segítenek neked:

 

 

Szeretnél még olvasni nagyon hasznos és érdekes információkat, híreket a közösségi média oldalainkon is? Kövess minket Facebookon és Instagram oldalunkon is, hogy ne maradj le a naponta frissülő érdekességeinkről!

 

Képek forrása: quickbooks.co.za, startupdonut.co.uk, flexas.nl, uzletitervezes.eu

2018-07-18T05:11:22+00:00

Leave A Comment