Az ingatlanüzlet legnagyobb buktatói

Számos ingatlanbefektető gyakran elfelejti, hogy valójában üzletet vezet. Mint minden más vállalkozás esetében, itt is célszerű, ha meg tudsz maradni a piaci tendenciák, a számok, valamint a vezető generáció csúcsán. Ha túl sok mindenre koncentrálsz, nem tudod a maximumot nyújtani, így kimaradhat a cég egy speciális része, vagy egyéni üzletága és akár bajba kerülhetsz. Azok a legjobb befektetők, akik folyamatosan képzik magukat, illetve megvizsgálják azt is, hogy miként fejleszthetik az üzleti tevékenységüket. Ők azok, akik már rájöttek arra, hogy a vállalkozások gyakran rosszul is járhatnak, és nagyon ritkán maradnak ugyanazok. A céged ma a világ tetején is állhat, de a dolgok megváltozhatják az alapot. Jó, ha mindig készen állsz a változásra, és ha tudsz alkalmazkodni az újhoz. Cikkünkben most bemutatunk öt olyan területet az ingatlanüzletben, amelyet javasolt elkerülnöd.

1. Vállalati kockázatkezelés. Aki valamilyen befektetéshez kapcsolódik, azt fogja mondani, nagyon fontos a kockázat csökkentése. Minél gazdagabb egy portfólió, annál jobb, hiszen ezáltal egy bizonyos területen képes ellenállni. Ugyanezt a filozófiát kell alkalmazni az ingatlanügyletedre is. Tekints vissza, hogy a kizárások, valamint a rövid eladások befektetése csak néhány évvel ezelőtt történt. Számos piacon az ilyen típusú ügyletek száma az elmúlt években jelentősen csökkent. A verseny rohamos növekedésével még inkább fontos, hogy a vállalati üzletágak bővítése révén kockázatot csökkents. Ha elosztottad az összes erőforrásodat, a nehéz időkre is megtarthatod vállalkozásodat. Ahelyett, hogy csak egy rést kapnál, lesz egy tartalék terved, amelyre bármikor támaszkodhatsz.

2. Légy nyitott a változásra. Az üzleti tevékenység kényes egyensúlyt igényel a dolgozó munkája, valamint a megfelelő tudás megszerzése között. A jelenlegi sikered egy adott területen még nem garancia arra, hogy a jövőben is ez a tendencia fog folytatódni. Ez nem jelenti azt, hogy az egyik marketing ötlettől a másikig kell ugranod. Légy résen, járj nyitott szemmel és állj készen a megújulásra. Mindig jobb, ha egy kicsit hamarabb tevékenykedsz, mint ha egy kicsit későn teszel valami változást üzletedben. Minél hamarabb kiszállsz egy olyan tevékenységből, ami nem működik, annál hamarabb kezdhetsz valami újat. Csak azért, mert valami talán a múltban működött, nem jelenti azt, hogy a jövőben is fog. Ne légy makacs az üzletedben, ismerd fel, ha eljön az ideje annak, hogy végre kipróbálj valami újat.

3. Kapcsolati tőke hiánya. Az ingatlan sikerének a kulcsa a kapcsolatok. Lehet, hogy rendelkezel a világ összes tőkéjével és elsajátítottad már a szakmád csínját-bínját, de ha nincs elég kapcsolatod, akkor a céged sem lesz képes a fejlődés útjára lépni. Minden új kapcsolat esetében törekedj arra, hogy folyamatosan jó viszonyt ápolj. Mindig gondoskodj arról, hogy az adott személy kényelmesen érezze magát. Az olyan apró dolgok, mint például a visszahívás, a gyors válasz email küldés, egyeztetés, nagyobb hatást gyakorol, mint gondolnád. Amint egy üzlet lezárul, érdemes elérned mindazokat, akik részt vettek a tranzakcióban. Küldj nekik egy személyre szabott szöveges üzenetet, amelyben megköszönöd az erőfeszítéseiket. Megkérdezheted, szeretnének-e a jövőben is együtt dolgozni veled, ha igen, milyen módon. Ezáltal lojalitást és hosszú távú együttműködést is generálhatsz, ami elengedhetetlen egy sikeres üzlet esetében.

4. Piaci részvétel hiánya. A helyi piacon a kapcsolatok javarészt meglehetősen aktívak. Az emberek olyan személyekkel szeretnek dolgozni, akiket rendszeresen látnak, vagy akikkel könnyedén kommunikálhatnak. A legtöbb esetben ez mindössze annyit jelent, hogy megjelennek a hálózati találkozókon, vagy a helyi eseményeken, ahol könnyebb az üzleti profil kiépítése. Nemcsak ez járul hozzá a vállalkozások megvalósításához, de segít azt is megérteni, hogy az egyének hol szeretnek és mit vásárolni. Sok tényező gyorsan változhat akár néhány mérföldön belül. Éppen ezért nézz mindig szét a környéken, mérd fel a terepet, hogy könnyebben tudj gyors döntéseket meghozni, ha egy új üzlet bemutatkozik. Sosem tudhatod, hogy mikor veszel észre valami különlegeset, ami megváltoztathatja a gondolkodásodat egy piacról.

5. Passzív vezető generáció. Nagyon ritkán fordul elő, hogy túl sok ügyet kell egyszerre irányítanod, kezelned. Ha mégis éppen ez a helyzet, akkor még mindig kérhetsz segítséget, vagy újabb módszereket kereshetsz. Abban az esetben, ha van egy kiváló vezető csapatod, akik jól és hatékonyan dolgoznak együtt, akkor mindaddig ragaszkodj hozzájuk, ameddig csak lehet, függetlenül attól, hogy hány embert tesz ki. Fontos, hogy mindig dolgosan járulj hozzá az ingatlanüzleted tevékenységéhez, továbbá, hogy aktívan részt vegyél a marketing folyamatokban is. Így az üzleti műveleteid nem lassulnak, nem állnak le hetekig, hónapokig.

Mint minden vállalkozásban, úgy az ingatlanüzletek világában is fontos a sikeresség. Igyekezz ezt az öt problémás üzleti területet elkerülni!

 

Szeretnéd felújítani vagy eladni ingatlanodat?

Vagy éppen vásárolnál?

Szeretnéd kihasználni a kedvező ingatlanpiaci helyzetet és elérni akár 30%-os extra hasznot ingatlanbefektetés által?

Esetleg üzlethelyiséggel kapcsoladban keresnél minket?

Kattints az alábbi gombra és munkatársaink készségesenek segítenek neked:

 

Kövess minket a közösségi oldalainkon is, hiszen számos új információt és érdekességet olvashatsz Facebookon és Instagramon is!

 

Képek forrása: tradeonlinemarket.com, bitport.hu, midvision.com, teachonmars.com

2018-03-07T13:47:30+00:00

Leave A Comment