Hogyan válj csapatod jobb vezetőjévé?

A legkiemelkedőbb ingatlan befektetőkre az jellemző, hogy általában mindig a legjobb emberekkel veszik magukat körül. A csapat összetétele gyakran meghatározza a vállalkozás erejét. Egy vezetőnek számos mód és eszköz áll rendelkezésére, hogy használja az üzleti ismereteit. A legfontosabb tulajdonság, amelyre mindig törekednie kell, az a hitelesség. Néhány kisebb vezetői változtatás hatalmas hatással lehet az üzleti tevékenységedre. Összeszedtünk most öt olyan hasznos útmutatást, amely segíthet abban, hogy még jobb vezetővé válj.

 

 

  • Ismerd meg a saját vállalkozásodat. Egy ideális vezető jól kiismeri magát a vállalkozása minden területén. Egy étterem tulajdonosának valószínűleg van némi tapasztalata már a konyhában, a vendégek kiszolgálásában, valamint jártas a bárpult mögötti feladatokban is. Lehet, hogy nem feltétlenül szakértő ezeken a területeken, de eléggé ismeri a lehetséges, felmerülő problémákat. Ugyanez a helyzet áll fenn az ingatlan vállalkozás területén is. Nem kell ismerned az otthoni átalakítás minden aspektusát, de jó, ha tudod az alapokat, így könnyebben informálhatsz egy leendő ügyfelet. Fontos, hogy fordíts megfelelő időt az üzleted alapos tanulmányozására, hiszen ez a későbbiekben nem csak értékes információkat, hanem hitelességet is biztosít számodra.

 

 

  • Kooperáció. Mint ingatlanbefektető, tucatnyi fontos döntést fogsz hozni a jövőben, amelyek folyamatosan alakítani fogják majd az üzleti tevékenységedet. Egy jó vezető legfőbb kritikus lépése az, hogy olyan kollégákkal vegye magát körbe, akik hajlandóak és tudnak is együtt dolgozni egy közös cél érdekében. Ahogy formázod a csapatodat, tudnod kell, hogy a körülötted lévő emberek illeszkednek-e a céged profiljába. Lehetsz te a legjobb vállalkozó a térségben, ha minden döntést megkérdőjeleznek a társaid. Ilyen esetben csak hátráltatnak téged és egyre több problémád adódik. Tölts el egy kis időt a potenciális munkatársaiddal, hogy megbizonyosodj arról, létre tud-e jönni közöttetek egy kölcsönös és egyben harmonikus viszony.  Ez nagyban hozzájárul és lehetővé teszi azt, hogy hatékonyabbak legyetek együtt, mindemellett nagyban meg is könnyíti az életed. Ahelyett, hogy állandóan harcolsz és vitatkozol a csapattagjaiddal, törekedj egy jó környezet és kiváló munkaköri légkör megteremtésére, hiszen így te is, és ők is pontosan tudni fogják, mit kell tenniük, hogy még sikeresebbek legyetek. A jó vezetés azzal kezdődik, hogy olyan jó emberek legyenek melletted, akik ugyanazon az oldalon vannak, mint te.

 

  • Racionális döntés az érzelmek felett. Mindig nehéz visszavonni a negatív szavakat. Ha lobbanékony természet vagy, mindössze annyit kell tenned, hogy jobban odafigyelsz magadra, ha a munkatársaiddal kommunikálsz. Érdemes használnod egy-egy szellemes megjegyzést, vagy viccel oldhatod a hangulatot. Persze, mindig bocsánatot kérhetsz a feldúlt viselkedésed miatt, de jobb megelőzni ezeket. Egy jó vezető tudja, mikor kell „ráharapni a nyelvére”, ha kissé ingerült és dühös. Fontos, hogy mindig, minden döntéshelyzetben racionálisan dönts valamint, hogy külön válaszd a szóban forgó problémát az érzelmeidtől. Ez nem azt jelenti, hogy nem lehetnek intenzív emócióid, de ha esetleg kapsz egy kritikát, vagy elutasítanak, akkor nagyon előnyös, ha meg tudod fontolni, hogy mit és hogyan mondj.  Azáltal, ahogy viselkedsz a krízishelyzetekben, illetve ahogy bánsz a szavakkal, éppen annak megfelelően alkotnak rólad véleményt a munkatársaid. A rólad szóló negatív nézetek pedig arra késztetik majd őket, hogy elkerüljenek egy jövőbeli projektben. Ha másképp nem megy, számolj el tízig, lélegezz mélyeket közben, és mindenképp ügyelj arra, hogy nehogy olyasmit tegyél, amit később megbánnál.

 

 

  • Ösztönző együttműködés. Senki sem szereti a diktátor típusú munkamorált. Ilyen vezetői stílusban nagyon nehéz megtalálni a közös hangot és megtartani a jó embereket magad körül. Az jó, ha van egy pontos elképzelésed és kellően megfontolt vagy, de sokszor célravezetőbb más embereket is meghallgatni és tiszteletben tartani őket, a tanácsukat. Nem szabad egy munkatársat sem megfélemlíteni ügyvéddel, illetve nem tanácsos megalázni a csapat többi tagja előtt egy megbeszélésen. A legjobb emberekkel együtt dolgozva is előfordulhat, hogy a munkatársaid teljesen más szemszögből közelítenének meg egy problémát, egy üzlettel kapcsolatos tevékenységet, ezért nem árt, ha néha kikéred az ezzel kapcsolatos állásfoglalásukat is. Egy jó vezető tudja, hogyan kell kollégáira hallgatni úgy, hogy közben irányítsa is őket.

 

  • Támogató viszony. Mikor dicsérted meg utoljára a munkatársaidat, amikor jó munkát végeztek? Szakmától függetlenül, az emberek szeretik, ha értékelik őket. Egy közös céges vacsora, vagy egy gyors szöveges üzenet, e-mail, amelyben megköszönöd kollégáid kiemelkedő munkáját, nagyon hasznos tud lenni. Mindenképp megtérül, ha nem feledkezel meg az elismerő szavakról. Becsüld meg ilyen módon a csapatod tagjait, hiszen ők ezt a lojalitásukkal fogják neked meghálálni. Ha olyan munkatársakra vágysz, akik hosszú távon szeretnének veled együtt dolgozni, akkor arra kell törekedned, hogy gyakran méltányold az üzleti sikereket.

Egy jó vezetés az üzleti tevékenységet új magasságokba repítheti. Ez az öt tanács nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a lehető legjobb vezetővé válj.

 

Reméljük hasznos volt ez a cikk számodra. Ha szeretnél bővebb tájékoztatást kapni az ingatlanvásárlás menetéről, vagy ha lakáskiadásban gondolkodsz, keress minket bizalommal ide kattintva. Ne maradj le az aktuális ingatlanpiaci híreinkről sem, kövess minket Facebookon és Instagram oldalunkon is!

 

Képek forrása: groco.com, bitport.hu, ycla.ca, nithyananda.org

2017-12-13T11:44:10+00:00

Leave A Comment